20110528

kashaf Imani terbaik aa :)


heyy earthlings!korang korang!giler nak menjerit laa aku nie.aku dah angau
dengan citer best nie.and hero dia sekali.tapi,hancuss berderai harapanku
sebab..HERO dia dah kawen..(ohh.bajet aku dapat bercintan cintun dengan dia)opss.nanti bini dia mengamuk lak.sorry sis.abaikan bebelan mengarut amna nie ea.saya sudah tersasar nie.bukan pasal bini dia saya nak citer tapi pasal KASHAF IMANI.korang tengok tak citer nie.?sambil menjegilkan mata.tengok ke tak?!haa.bajet garang.k2.rugi korang tak tengok.sebab citer nie memang banyak pengajaran plus boleh buat korang sebak tahap dewa.aku yang tegar dan sok macho nie pn boleh nangis laju laju sebab banyak babak yang buat aku tangkap leleh.serious wa cakap lu.


Kashaf – nama watak lelaki yang dibawa oleh beto kusyairy.
Imani – nama watak perempuan yang dibawa oleh sharifah amani.

Kashaf ini menurut satu sumber maksudnya dianugerahi mata hati lalu terbuka hijab antara makhluk dengan Tuhannya dan dapat melihat alam ghaib, dapat membaca hati dan bisikan orang lain atau erti lainnya terbuka hijab, nampak sesuatu yang ghaib melalui pandangan hati, seolah-olah benda yang nampak itu terlihat nyata pada kedua-dua mata ATAU yang pendeknya pengetahuan yg tersembunyi.
Manakala Imani bermaksud kepercayaanku.
Mengisahkan tentang gambaran alam roh. Kashaf seorang remaja bermasalah yang tinggal dengan ibunya, Rosnah yang bekerja sebagai GRO dan adiknya, Shamim seorang pelajar kolej.
Mereka tinggal di sebuah rumah flat di Kuala Lumpur. Kashaf bekerja menghantar dadah setelah berhenti sekolah semasa darjah 4. Satu hari, Kashaf telah dipukul hingga cedera parah dan dia koma.
Semasa koma dia dapat melihat semua yang berlaku di sekililingnya tetapi orang tidak dapat melihatnya, seakan-akan dia sudah mati tapi hanya seorang saja yang boleh melihatnya, iaitu Imani. Dia meminta tolong dari Imani untuk memberitahu keadaannya kepada keluarganya dan membantu keluarganya bertaubat.
Kredit : sensasi selebriti.com
beto kusyairy aka Kashaf nie memang main feeling betoi aa dalam citer.dia aa yang buat aku meleleh.samdol betoi.Part masa dia kena tikam pastu jadi roh,dia dah mintak maaf sangat sangat ngan mak dia tapi sayang mak dia tak boleh dengar dan tak boleh nampak.menyayat hati sungguh.cuma Imani jer boleh nampak dan dengar apa yang dia cakap.so,dia mintak tolong laa Imani supaya sampaikan kepada maknya yang dia SAYANG sangat kat mak dia.Imani cakap kat mak Kashaf,hari2 kashaf cakap sayang kt maknya.(sambil menangis dan pilu weyh)please laa..part paling double triple sedih aa.
part sedih lagi,masa dia koma,ade nurse kasi barang2 mangsa.so,mak Kashaf nie belek2 dan jumpa resit bank yang menunjukkan bahawa Kashaf dah bayar pun bayaran bulanan kereta Syamin(adik yang kurang ajar tahap babeng dalam citer nie)lakonan Wan Sharmila.so,before that,mak kashaf dah marah giler2 dengan kashaf sebab kereta syamin kena tarik walhal Kashaf dah bayar.so,mak kashaf halau dia.and mak dia menyesal sangat sebab tak percaya kat Kashaf.pArt yang paling mendebarkan masa tiba2 Kashaf kena kejutan eletrik.haha.cam orang koma yang tiba tiba shock tu.aku memang tak boleh blaah kalau hero mati.dan aku ingat dia mati.suspender betoi aa.padahal tak pun.HERO mane boleh mati.
part romantik
Imani syok kat Kashaf weyh,,apa yang kashaf buang cam perfume,lighter n blaa blaa.Imani mesti kutip dan simpan dalam tin biskut.siap ada photo kashaf lagik dalam tin tuh.Tin tuh Imani ingat hilang  tapi Kashaf yang ambik.malu sesangat bila kashaf tau.aku yang nengoknya,waa..malu!rasa nk menyorok bawah tilam besi.ada ke?abaikan lagi.pastu kashaf ajak dia pegi kat roof top pastu tanya Imani,Awak suka saya ea?imani jawab,eh mana ada!haha.so sweet.pastu kashaf buang laa tin biskut tu..pastu imani pun wat dekk..selepas dia turun,dia pun cepat2 ambik balik tin tuh.Kashaf pun tengok sambil senyum.lagi sweet.haha.ost citer nie pun layan.tiada duka yang abadi.lagu2 Opick semua best!
adik Kashaf,syamin tu mati.memang menjadi laa lakonan Wan Sharmila tuh.ok,tata.jari wa dah letih mengarang nie.haha.bubye!


nota kaki:meluat dan berpeluh tengok video Prema Yin.untuk dia,maybe ok.cause she mix indian and chinese.tapi,Shah Jazle?ingat nie negara omputeh ker.agak2 laa.Tahniah kepada si Gambit selaku producer."talented" bebonar.

No comments :

Post a Comment