20130527

Keep Spirit. Allah knows the best for us.

Greeting Text


Hello readers . eh , ada readers ke ? oppss . kalau ada , Alhamdulilah . kekeke .perlu okay untuk gelak trend terbaru macam tu . trend laa sangat . hmmm , kali nie aku nak tulis entry dalam bahasa Melayu pulak . well tukar selera . macam makanan pulak kan nak tukar tukar selera . ewahh . so , sekarang kira ada masa free . okay free laa jugak untuk update blog sat . selepas nie , tak mampu nak pandang skrin komputer dah . nak jeling pon sekilas jer .*kononnyaaa . okay nampak tak kesibukan nak belajar balik nie ? haha . sedang menreadykan diri sebenarnya . menreadykan pon boleh . because  I have to mentally prepare myself . jasmani dan rohani . Bringing myself to study is usually a struggle. jihad fisabilillah . so, banyak benda lagi nak kena buat . masih belum siap nie . laghaaa dunia . I'm so lazy to do anything but I have a lot of things to settle. Do you see my problem ? Can't get rid of the feeling of being useless. haha . Well, I should face this and argue against it. But I guess im too lazy . blerghhhh .Too many things to do this week .so little time . masa untuk manusia tak pernah cukup kan . sebab kita tak tahu nak hargai masa . okay bukan kita , saya . kalau lah masa boleh nampak lepastu kita boleh kejar , mesti penat gila sebab kejar benda nama masa . nanti dia gelak kat aku sebab selalu semput tak sempat kejar masa . k apa aku merepek nie . so , masa itu nyawa bak kata cikgu Romlah .

gambar nie perlu okay . boyfriend baru katakan . hak hak tuihh . haha

ramai duk tanya lepas nie aku sambung belajar kat mana , ambik kos apa .weyhh kau minat ke ? best tak kos tu ea ? soalan popular buat masa sekarang bagi student lepasan SPM 2012 . kadang -kadang soalan yang ditanya macam aku sendiri blurr nak jawab . bab kos nak belajar tu , please laa aku belum belajar lagipon dah tanya macam macam .so , senang cerita , aku just cakap No more expectations.. just gonna go with the flow . Insha Allah boleh . kita hanya mampu merancang tapi Allah yang tentukan . Betapa pasrah dan redhanya jawapan aku . :3 soalan yang biasa aku tanya pulak kat diaorang , eh kau dapat sambung mana ? nak jugak aku tanya kannn . well . its a must . hehe . ada yang jawab , hmm aku belajar kat u nie jer , aku belajar kat sini jer . alahh , taklah macam kau . kat sini jer aku . perlu ke jer jer jer korang nie ? eh , hello belajar kat mana-mana sama okay . yang penting , kita usaha tawakal dan sewaktu dengannya . cikgu Asri ada cakap , permulaan tak penting , yang penting pengakhiran kita . hahhh lebih kurang macam tu . ajar diri bersyukur . orang lain ramai lagi yang tak dapat belajar sesempurna kita . guna dinding jer buat mengajar .cikgu tulis tulis kat dinding . belajar bawah jambatan . see .. aku usha gambar kanak -kanak belajar kat Sri Lanka . weyh , meyna kau bandingkan dengan Sri Lanka tu kenapa ? kenapa ? sebab semangat . semangat nak belajar tu yang mereka tanamkan dalam diri . aku pon masih belajar . belajar untuk betul - betul istiqamah dalam diri sendiri . yelah . aku hanya manusia biasa . so , aku bukanlah nak kata diorang tak tahu nak bersyukur blaaa blaaa , tapi tolonglah . tolonglah ada rasa syukur sikit . at least , kau fikir ada orang lain yang tak dapat macam kau tapi gila - gila nak kos tu or nak sambung belajar kat situ.then , rezeki kau dapat . berterima kasihlah . Allah perancang terbaik . jangan mengeluh . never lose hope . so , baibai . Selamat berjihad dalam apa -apa yang anda lakukan sekarang . There's a reason behind everything that happens, and indeed Allah is the best of all planners. The more sincere your Du'aa is, the more confident you will be that Allah will answer it. Don't lose hope in your Du'aa.

"Although they plan, Allah also plans. And Allah is the best of planners" {surah al- anfal:30}
with love ,
amna

No comments :

Post a Comment