20111227

Sabar itu Indah :)

Greeting Text
tanpa disedari,orang sekeliling sudi mematahkan semangat aku biarpun perbuatan atau caranya
hanya satu percakapan biasa.aku cuba ambik positive but sometimes it never works.Contohnya..

ikuti perbualan aku dengan seorang pak cik dan si sengal dari Kelas 5 Leopard.

Pak cik:Amna,duk kelas mana?

Aku:hah?aku memang blur kalau orang tetiba tanya tanpa break nih.lalu,aku tersipu-tersipu malu.entah.bukan kelas yang BOOOMB pon jawabku.alahh..kelas 4 Gamma aka 4 Sains 3.jawabku senang.

Pak cik:Ohh..(dia tengok muka aku lalu dia buat muka kesian)takpe duk kelas mane2 pon asalkan Amna belajar rajin-rajin.Tahun depan,wat molek untuk SPM deh.

pak cik 2:oloh Amna,dimana ada kemahuan,disitu ade highway.Yeah.Yakin diri.!

Aku:so?Fyi,Amna takk kisah duk kelas mana pon.lagipon,Amna bukan budak sini.maksud Amna,bukan pelajar asal sini.(dalam hati aku,mentang mentang duk kelas Leopard,hanya dia sorang laa ade mission yang mesti tercapai laah!)terima kasih daun keladi untuk nasihat itu yer.yang kita tuu,bila berada dilangit,jangan lupa tengok kebawah..yelah.mana tau jatuh.(aku pon tak tahu pepatah apa yang aku guna nie).main bedal jer.HAHA.

pak cik:maksud Amna?(teross buat muka mintak siku)Amna,duk kelas first pon kalau tak belajar,tok jadi jugok.yang penting,Amna kena berusaha okey.!(senyum ikhlas nampaknya)

Aku:baiklah..(dalam hati,aik?dia terasa kerr?)dia pon wat molek laa SPM nie.mana tau boleh gi oversea.Ko gano?InsyaAllah. :)

pak cik:InsyaAllah.Amna doakan ea.then,pak cikk 2 menyampuk,kita nak jugak.Doakan jugak ea.Amin.

aku:ok2.(dalam hati,sengal laa pak cik 2 tuu.tak kuasa eden)okay lah.dah nak balik nie.Assalamualaikum and terus lari nak p ambik beg.lepastu dah tak pandang belakang dah,maybe diaorang tergamam jap.HAHA.

sorry aa pak cik tu bukan nama sebenar.saya tak nak pak cik 1 dan 2 tuu femes terlebih lak.eceh..mane boleh lawan tauke maa.haha.teknik dialog aku pon macam ke sungai.abaikan.haha.kalau laa pak cik 2 orang tuu baca,mesti dia bangga kan?ayat mesti nak cliche jugakk.what the fisssssssssssh.korang dah bersedia untuk persekolahan 2012??*TETIBA
rumusannya,dimana jua anda berada,tak kira kelas mana,kalau anda berusaha,sah kejayaan itu milik anda.tu jer aku boleh cakap.kalau lebih2 kang,alah kau usaha sangat ke?mulut orang.

kadang-kadang bila diperhatikan,ibu bapa pon asyik nak compare aku dengan anak jiran sebelah,sepupu sepapat,anak kawan dia and so on.Korang pon pernah rasa?memang spoil.biasanya mcam nie laa dialog mereka"anak mak cik Bedah rumah sebelah nuh boleh 10 A++++.takkan ayung tak boleh??tu laa and blaaaaaaaaaaa blaaaaaaaaaa".*bernanah jugak laa telinga nie.mereka nak serapkan semangat tuu cuma cara jer macam ohhhhhhh..pedih sungguh.

INI LUMRAH KEHIDUPAN.kena tetap berdiri walaupun sakit.kena tetap berlari walaupun hampir tersungkur.kena tetap bangun walaupun tak kuat.kena tetap Sabar walaupun pedih.kena tetap tersenyum walaupun pahit.orang tengok luaran dia nie sangatlah happy-go-lucky but inside is dying.

P/s:ini entry kedua last for me.ade 1 lagi post yang dah lama aku save sejak awal bulan cuti sekolah lagi.special sikit weyhh.kesimpulan tentang 2011.one more,no more FB,blogging and so on for 2012. :)

Nobody can go back and start a new beginning, but anyone can start today and make a new ending.

 Maria Robinson 


with love,
amna

2 comments :

  1. haha. memang sesetengah orang sekeliling kadang2 boleh patahkan semangat kite :D saya dah banyak kali rase, pedih, bengang, menyampah pon suma jenis rasa ade. nak bagi pelempang un ade :'D even though, dia tua dri kita kan ? tapi kite harus ambik positive. cuba buktikan kat dia, bagi terkesima sampai terduduk terkentut. HAHAHA bab yg kene compare uh, satu hal gak. hehe, tapi kita jadikan ia satu cabaran seolah-olah dia cabar kita. and we must fight back ! ^^ Fighting2! ^-^

    ReplyDelete
  2. fighting.!thanks piqa cause sentiasa ada untuk saya.love you.yeah.!buktikan yang saya jugak boleh.awak pon sme :)

    ReplyDelete