20120527

ada apa dengan blog ?



*cough *cough.ehemm ehemm.Amna disini.Assalamualaikum :) .yeah.setelah dua bulan lebih menghilangkan diri daripada  dunia blogging nie,amna kembali untuk menulis.setelah dia membiarkan blog ini kosong tanpa update yang baru,then terdetik dihatinya lalu bermonolog sendirian'dah lama gile kot aku tak hapdate blog aku tuu..eeemm,nak hapdatee laa harini' lalu dengan tekad yang ala ala kuat,dia nak jugakk hapdate blog walaupun ketandusan kata-kata ataupun idea.sekian sahaja mukadimah sedepo ini.

korang apa khabar?gembira?sedih?tension?rasa nak bunuh diri?eh,jangan nak buat kerja gila laa weyh.Allah ada.Dia akan tolong hambanya walaupun masalah korang itu sekecil mana pun.Dia ada penyelesaiannya.kita yang kena sabar.jangan cepat melatah lepastu salahkan manusia sekeliling yang sememangnya tak bersalah.Jangan sempitkan fikiran dengan mengatakan segala kejadian yang berlaku itu sebab dia nie sebab dia tu and blaaa blaa.disamping kau dapat dosa free,dapat jugak laa tiket free keee NERAKA.simple,bukan?setiap kejadian ada hikmahnya.pegang kata-kata itu sebagai pedoman.yang penting,berserah pada takdir.kau tiada hak menentukan sesuatu perkara itu benar ataupon tidak.japp,adakah ini intipati entry aku buat kali ini?ohh,rasanya tidak.sebenarnya,aku terrrinspire nak update blog nie sebab NONA.aku tergamam sat tengok bloggers yang selalu update blog mereka and tak pernah miss satu pun perkembangan dunia luar.so,dengan tarikan magnet yang agak kuat ini,why not aku hapdate blog buruk aku nie.even,aku rasa entry nie macam damn.damn.damn.
*sebenarnya,aku rindu nak berblogging.


macam hampeh bila Zafirah my BFFK cakap mata aku macam baru lepas kena strok.sadis kan?
aku dah tulis nama kau kat sini Piraah.kempiskan hidung anda sebisa yang mungkin yer.HAHA.
TIADA MOTIF.

aku teringat kata-kata akak Lily Haslina tadi dalam Nona,blog adalah satu medium untuk kita berkongsi cerita ataupun pendapat.bukan satu platform untuk kita bertelagah sesama sendiri dan bukak aib orang lain.sama jugak macam social network yang lain.Its just waste your time untuk melakukan perkara yang menampakkan anda very shallow minded as well.hah!tak payah nak sentap sangatlah dan perkara yang berlaku disekeliling aku membuatkan aku berfikir sejenak bahawa Some people come into our lives and quickly go.Some stay for awhile and leave footprints on our hearts. And we are never,ever the same.” life must go on even ianya sepahit hempedu.kan?In your life,you meet people.Sometimes,you never think about again.Sometimes,you wonder what happened to them.There are sometimes that you wonder if they ever think about you.And then there are sometimes you wish you never had to think about again.But I do.yess I do.yess.PENGALAMAN MENDEWASAKAN AKU.

kan saya dah kata,entry ini macam tiada arah tuju.oleh kerana,perasaan membuak buak untuk hapdate blog,ku gagahkan jugakk jari jemari ini untuk menari diatas keyboard.satu tekad yang kuat kan?haha.Bajet retisss pulok doh.eh,Piqa Sherryy nanti upload photo Mr Q di blog awak yerr.and HAPPY BELATED BIRTHDAY SAYANGSSS.semoga awak married dengan dia yeehh,berjaya dalam hidup dan dirahmati Allah selalu.sesungguhnya,I missed you damn much comel.When it seems like there's no one left to run to in this empty world,you can come to me. I'll be your shooting star.You can tell me your dreams.I can't promise to make them come true,but I'll be there to pick up the pieces of your broken heart if your dreams happen to fall through.terharu dokk?haha.Terima kasih kerana selalu call saya dan kita akan berbual selama yang mungkin sampaikan satu movie pon boleh habis masa kita duk tengah bercakap po pet pot pet tuu.banyak kredit awak sayang.kah kah.dan bila awak tak call,mak saya mesti tanya,Piqa tak call ke?see..Friendship kita dan sewaktu dengannya macam sep wonderpets kan.I missed that moments.like seriously.

We do not remember days, we remember moments.semoga persahabatan kita kekal sampai ke penghujungnya.*feeling*feeling


i believe that maybe some people just aren't meant to stay in our lives forever, maybe some people are just passing through.It's like some people just come through our lives to bring us something,a lesson we need to learn,and that's why they are there.entry aku ini tanpa disedari panjangnnya alahai..sebenarnya,intipati entry ini its more on life tuan punya ladang nie.what happening around and so on.


Abang jamaa i HENSEM kan?Mimie,HE'S MINE.not yours.HAHA.

ade ke patut semalam aku mintak dengan adik aku nak tengok Masterchief celebrity bagai nak pecah anak tekak melalak kat dia sebab dia yang dominasi TV semalam dan Dia tak kasi lalu dengan selamba Gajah dia cakap,Hazama takdokk.tak payah tengokk laa.eh,takde kaitan pon dengan hazama.aku tahu Hazama tak masuk pung..jap,Nampak sangat ke aku minat Hazama ?eishh,tak kan?nie semua sebab ADE PERLAWANAN BOLA LAA KATAKAN.macam hampeh.adik aku yang perempuan tuu mengalahkan budak lelaki.semangat mak jemah jer lebih.Bola tak besst semalam.macam ERRR.dengan lafaz errrrr,saya akhiri post ini.*cam samdol.
with love,
amna




No comments :

Post a Comment