20111220

sengal itu cool :)

Greeting Text
full of Barakah
like sejutooo !
AMARAN COMEL:INI ENTRY SENGAL kot bagi saya.kalau anda meluat,sila hantuk kepala kat dinding now!

ade orang rindu saya tak?takde?oh,saya syokk sendiri upenya.terus terjun dalam parit tak timbul timbul.merajuk laa katakan.dah berapa bulan ea aku tak update entry yang sengal sengal.?oh,tepok  dada tanya iman.rindu nak tulis update yang buat orang menyampah tahap cipan.jap jap,menyampah ke?*sentap hati nenek nak.!macam mane cuti korang?best?exciting?memang percutian terbaik selama anda hidup 100 tahun nie?percutian paling manis macam kek span kedai Mak cik Bedah?Alhamdulilah..saya?ohh.saya hanya bersantai dirumah sambil menternak lemak dan apa yang patut dan membesarkan apa yang patut diperbesarkan.waa.kelas gitu.Hang hado?sambil angkat kening dan tangan didada.demand laa pulok..cuti aku sangatlah..erm,jap!nak kata boring tak jugak tapi boring laa jugak.nak kata best tak jugak.suam-suam kuku jelah jawapan pendeknya.

lagipon,ibunda aku ada jugak bawak aku adik-beradik pergi sedut angin kat sesetengah tempat.kira ok laa kan..layan movie kat rumah bersama mek yah pon best jugak.sambil gaduh gaduh berebut hero dan menangis bagai nak banjir bila tengok citer sedih.tulah hakikatnya kalau tengok  movie.semua rasa ada.!alahh macam iklan Astro,Macam macam ade!betol tak.?sila angguk kepala sambil tangan kiri di belakang kepala.action lelebih pulak minah nie.lempang kang!

aku heran sebenarnya.*tetibe.followers aku tu kadang-kadang berkurang satu lepastu kadang-kadang bertambah satu.pelikk..!aku tak nak ambik kisah sebenarnya tapi mana laa tahu kot kot hantu zaman sekarang pon dah ade blog lepastu duk syok syok main follow2 blog orang sesuka hati mak nenek dio.ye dok?poning.lupakan laah.banyak benda lebih penting drp itu.

pejam celik pejam kadang-kadang tak celik,jalan punya jalan,makan tak makan tapi aku banyak makan,eh,...!kita dah nak masuk tahun baru laa.!buat muka speechless jap.ohh..tahun baru..hah,tahun baru?mata terbeliak lalu mulut pon ternganga sambil lalat duk dancing lagu dangdut depan pintu mulut.aku just nak cakap,YA ALLAH CEPATNYA MASA BERLALU.nanti tahun depan aku dah 17 tahun.What!17 tahun..OMK,aku baru rasa umo aku 7 tahun.tup.tup,dah nak dekat 17.Alhamdulilah aku masih bernafas.tapi,ada ape dengan nombor?yang lebih penting ialah,SPM.yess SPM.exam UPSR and PMR tu only something tapi SPM IS EVERYTHING.macam yang aku cakap before this laa,I'M not ready.!Ya Allah,permudahkanlah segala urusanku.Amin!

so,aku dah ambik keputusan untuk jarang online atau tak langsung.segala jadah yang berkaitan dengan internet laa akan aku kurangkan.doakan aku supaya dapat menahan nafsu aku daripada benda alah nie semua.tapi,tak laa pulok tak online langsung.tapi,tengok keadaan.tengoklah.tapi,tak kott.sekarang boleh laa cakap tak kan?tapi,mintak mintak kureng laa..Amin.

aku rasa.eh bukan rasa doh nie,,kenyataan..aku tulis entry nie dah macam karangan SPM pulok.dah lame rasanya tak tulis entry panjang panjang.lega rasanya..ado jugak laa blogger macam nie.Aneh bin Ajaib.

enough is enough.aku nak habaq mai sikit nie sambil berbisik bisik ala kiah propa,kalau kita ade pakwe or makwe,perlu ke kita kasitau satu dunia pokwo or mokwo kita tu sweet,sour and blaaaa blaaa...what the hell?memang laa tu hak korang tapi agak agak laah.cinta tu milik Allah.berpada pada laa..lagi one,janganlah riak takbur sangat dengan kejayaan kejayaan sementara nie.nanti Tuhan tarik balik apa yang kau hado baru kau tahu.nak heboh heboh yang kau nie bagus dalam segala benda.Hampeh.



Surah Saba'. Ayat 032.
Orang-orang yang sombong takbur itu menjawab kepada orang-orang yang tertindas: Kamikah yang telah menghalang kamu daripada menerima hidayat petunjuk sesudah ia datang kepada kamu? (Bukan kami yang menghalang) bahkan kamulah yang menyebabkan diri sendiri menjadi orang-orang yang berdosa.


WITH LOVE,
Amna

2 comments :