20110923

"Anak jiran sebelah skor 9A tau!"Ramli boleh!AMNA PON BOLEH!




ternganga si Ramli nie.speechless bagai.HAHA

walaweh aku suka double giler video nieh.like seriously. nothing is impossible.Ram Ram Ramli boleh.!aku pon boleh.video nie macam bagi semangat kat aku nak berjaya dalam bidang ape pon yang aku ceburi"dimana ada kemahuan disitu ada highway.eh..silap2."dimana ada kemahuan,disitu ada jalan".first time wa tengok iklan nie masa teman mak wa kat Bank Tabung Haji kat bachok tu.sempat lagik wa melompat-lompat tengok iklan tu.amna sedang menipu sunat..iklan nie buat wa senyum sampai ke telinga mencecah dahi.cayalah.tengok!zaman sekarang nie pompuan pon boleh main bola sepak.kan?tapi,aku tengok dan menilai dari perspective yang lain.iklan nie macam mendorong kita ke arah sesuatu yang kita minat.and of course perkara positif laah..contoh,si Ramli nie still dengan cita-cita dia sebagai pemain bola sepak walaupun ditentang oleh ayahnya sendiri.adegan yang ayah dia nangis masa tengok kejayaan Ramli tu buat aku meleleh laa jgk.(wa macho laah).


goal!!!goal!!goal~!!

iklan nie bukannya angan-angan mat jenin ataupun ukur skirt blouse bokse di badan sendirik.(wah peribahasa suka hati dia jer)tapi,why not?takkk mustahil kan?


"Anak jiran sebelah skor 9A tau!"

Masa first iklan nie pon best dimana ayah ramli cakap"Anak jiran sebelah skor 9A tau!"dalam keadaan marah.marah weyh.sebak jap.no doubt laa akademik nie penting but nie kira sindiran kari berapi meletup boom boom paw jugak laa bagi ibu bapak kat luar sana yang sangat sangat sangat mementingkan akademik.yelah.akademik memang penting tapi minat anak anak kena hormat jugak.chewaahh..betol laah.kasi bukak sikit mata ibu bapak nie.kan?iklan nie kira bagus untuk suntik semangat kanak-kanak ataupun remaja untuk meminati bidang sukan.Majulah sukan untuk negara!


p/s:sah-sah si Ramli yang jual burger tu bangga kan?wink.wink.kelas laa ko Ramli.tapi,kan..aku tengok blk dlm youtube cam offside jer.shuuuuhhh..amna shut up.awak nie rabun kot.slah tengok?korang tengok sendiri laah..pengunaan kata ganti diri WA tu untuk suka2 jer. :)nanti aku nak nama aku keluar kat tv sebagai doktor terhebadd abad nie.boleh?


with love,
Amna

6 comments :